Tuesday, December 18, 2012

Berubah Untuk mengapai SyurgaNya


"  Awak , saya rasa saya nak berubah ,. saya nak jadi macam Diana Amir , Irma Hasmie  dan yang lain-2 lagi "  

" siapa diorang tu semua ? saya mana kenal " ,..

" Tak diaorang tu dulu artis yang boleh kata perubahan mereka tu tersangat lah ketara daripada buruk kembali ke sisi Allah "

" Ikut awak lah , mana yang terbaik untuk awak " .. 

" Awak , saya nak berubah tau tak kenapa ? "

" Eemm kenapa ? " 

" Pertamanya sebab saya terlalu sayangkan kedua ibu bapa saya , saya dah banyak sangat buat dosa kat Allah swt , dan saya tak tertanggung lagi dengan dosa-2 saya nie ,. yang terakhir ,. kalau satu hari nanti kita kahwin .. jodoh kita panjang .. saya tak nak awak tanggung dosa-2 saya sebagai isteri awak,. kerana saya mencintai awak seikhlas hati saya " ...............................

Sebelum aku bagitahu dia , malam tu aku bermimpikan sesuatu yang sangat menakutkan.. astafirullah ,. tidak dapat aku gambarkan disini .Aku merasa aku telah hampir dengan hari kematian ku ,. bangun je dari tidur aku rasa aku cinta kasih dan sayang sangat kepada kedua orang tua aku , kakak dan adik aku , lelaki yang aku cintai, dan aku terlalu rindukan Rasulullah saw  . Sedangkan sebelum ini aku solat macam lipas ,laju je ntah baca apa pun aku bantai je ,. kalau malas tak buat kalau rajin buat lah itu pun ikut mood ,. Ya Allah ,. teruknya aku .

Aku selalu menghampiri dengan perbuatan yang mungkar , menderhaka kepada kedua orang tua dan sebagainya..  Ya Allah . Malunyaa... kenapa aku tulis tanpa menyembunyikan apa-2 dalam setiap ayat aku ,.? sebab aku nak anda semua sedar yang kita ini terlalu lah berdosa,. Aku terutamanya ,.

" kau tak payah nak buat-buat baik lah , sudahlah  ! " 

Sedih aku membaca seseorang menulis ayat ini untuk aku tempoh hari,. salah ke aku sebagai islam untuk kembali ke jalan Allah ? tak layak ke aku sedangkan Allah itu maha pengampun dan maha mengasihi hamba-2Nya .Untuk apa aku buat-buat baik kepada orang lain sedangkan aku ikhlas . Aku juga ikhlas untuk berkongsikan segalanya pada masa silam dan hari ini yang aku lalui kepada anda semua.

Sampai bila kita hendak menjadi munafik , fasik dan sebagainya ? sampai sesaat malaikat ingin mencabut nyawa kita ke ? Ya Allah .. Ajal itu tidak siapa ketahui mahupun Kiamat . Nak tunggu matahari terbit sebelah barat baru berlipas kudung untuk mengambil wuduk dah bersolat taubat ?
Astafirullah ..... subahanAllah .

Kalau dulu aku hamba Allah yang keji hina dan tidak layak untuk masuk ke SyurgaNya . Tapi hari ini aku ingin merebut Syurga yang Allah janjikan ,